vanliga frågor och svar
Har du något du funderar över? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att ringa eller mejla oss så hjälper vi dig.
Innehållsförteckning
Städning med stodona
Hur fungerar er 100 % nöjd kund-garanti?
Vår 100 % nöjd kund-garanti ger dig som kund en trygghet med din bokade städning. Det innebär att du ska bli nöjd med det som ingår i din städning. Skulle du mot all förmodan inte vara nöjd så kommer vi tillbaka och fixar det du inte är nöjd med.
Erbjuder ni någon garanti så att den nya hyresgästen eller ägaren blir nöjd?
Självklart ska du som bokat vara nöjd med din flyttstädning. Men det är lika viktigt för oss att den nya hyresgästen/ägaren är nöjd med städningen. Vår 100 % nöjd kund-garanti gäller därmed även för den som flyttar in.
Är det bindningstid på er hemstädning?
Vi har ingen bindningstid på hemstädning. Du kan när som helst pausa eller avsluta din städning med oss. Avbokning sker senast 48h innan din bokade tid för städning.
Hur kommer jag i kontakt med er på Stodona?
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill prata med oss personligen? Du når oss måndag-fredag klockan 07.00-17.00 på info@stodona.se eller 010-1780150.
Hur bokar jag?
Du kan boka våra tjänster på flera sätt. Som privatperson kan du enkelt se pris och boka online, eller kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. Är du företagare är du välkommen att kontakta oss för en offertförfrågan samt ett företagsbesök.
Vad kostar det med städhjälp?
Det beror helt på vilken tjänst du är intresserad av och hur ofta du vill ha hjälp. Använd vår bokningstjänst eller kontakta oss för att få ett pris anpassat efter dina behov och önskemål.
Vi önskar ett första besök innan vi bokar. Är det något ni erbjuder?
Vi erbjuder möjligheten till ett första kostnadsfritt besök där vi går igenom er bostad samt era önskemål och behov. Kontakta oss så hittar vi ett datum som passar er.
Avbokning
Jag vill avboka min hemstädning eller storstädning. Vad gäller?
Vi erbjuder fri avbokning fram till 48 timmar innan bokad tid på både hemstädning och storstädning.
Jag är sjuk och behöver avboka. Vad gäller?
Självklart kan du avboka om du eller någon i din familj blivit sjuk. Kontakta vår kundtjänst på info@stodona.se eller 010- 178 01 50 så ordnar vi det, och bokar in ett nytt tillfälle när ni är friska igen.
Städpersonal
Vad har er personal för utbildning?
Vår personal utbildas i STODONA Academy tillsammans med städakademin. All befintlig och ny personal går en grundläggande städutbildning med avslutande test för att säkerställa kvalitè. Utöver det erbjuds via STODONA Academy vidareutbildningar inom exempelvis hemstädning, trappstädning, hygien och kvalitetssäkrade städtjänster.
Pratar er personal svenska eller engelska?
Vi har flera av personalen som pratar och förstår svenska, och de allra flesta pratar och förstår grundläggande engelska. Vi jobbar för att all personal ska kunna kommunicera med våra kunder och använder Google translate i de fall det behövs. Har du några särskilda önskemål kring språk är du välkommen att kontakta oss.
Inför din bokade städning
Behöver jag vara hemma och öppna?
Nej. Om du inte kommer vara hemma för att både låsa upp och låsa efter oss så kan du lämna din nyckel till oss på vårt kontor i Sundbyberg innan din städning. Vill du lösa det på något annat sätt kan du alltid kontakta oss.
Ingår städprodukter vid bokad städning?
Det beror på vilken av våra tjänster du bokat. Vid flyttstädning och fönsterputs ingår städprodukter och material.
Vid övriga tjänster står du som kund själv för städmaterial och städprodukter. Det gör att du kan använda produkter som passar dig. Vid beskrivningen för varje tjänst samt vid bokning hittar du rekommendationer för vad du bör ha hemma för att resultatet ska bli bra.
Betalning
När betalar jag?
Betalning sker efter genomförd städning. En faktura skickas till din mejladress veckan efter utförd städning och ska betalas inom 10 dagar.
Vilka betalningssätt erbjuder ni?
För tillfället så erbjuder vi betalning via faktura som skickas till din mejl eller som e-faktura. Vi jobbar för att i framtiden kunna erbjuda fler alternativ för dig som kund.
Hur får jag fakturan?
Fakturan skickas till den mejladress du uppgav vid bokningen veckan efter vi utfört städningen hos dig. Har du återkommande hemstädning så skickas en faktura månaden efter genomförd städning
Kan jag betala med e-faktura?
Självklart kan du få dina fakturor som e-faktura. Du anmäler själv enkelt e-faktura via din internetbank genom att godkänna e-fakturor från STODONA AB.
RUT-avdrag
Kan jag använda RUT-avdraget? Hur funkar det?
Du kan självklart använda dig av RUT-avdraget. Du som kund behöver inte göra någonting själv. Ditt pris visas efter RUT-avdrag och vi sköter administrationen hos Skatteverket.
För att få RUT-avdrag behöver du uppfylla vissa krav, och avdraget har ett maxtak per år. På Skatteverket.se kan du läsa mer om RUT-avdrag vilka villkor som gäller och om du är berättigad till RUT-avdrag.
Kan vi dela upp rutavdraget mellan flera personer?
Självklart kan ni dela upp RUT-avdraget om ni är flera vuxna i hemmet. Kontakta oss så hjälper vi er.
För företagare och bostadsrätsföreningar
Vi önskar en offert för städning till vårt företag eller bostadsrättsförening. Hur går vi tillväga?
Kontakta oss på info@stodona.se och ange företagsnamn, företagsadress, önskad städning samt storlek (kvm) på den yta som behöver städas.