vanliga frågor och svar

Har du något du funderar över? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att ringa eller mejla oss så hjälper vi dig.

Innehållsförteckning

Städning med stodona

Vår 100 % nöjd kund-garanti ger dig som kund en trygghet med din bokade städning. Det innebär att du ska bli nöjd med det som ingår i din städning. Skulle du mot all förmodan inte vara nöjd så kommer vi tillbaka och fixar det du inte är nöjd med.

Självklart ska du som bokat vara nöjd med din flyttstädning. Men det är lika viktigt för oss att  den nya hyresgästen/ägaren är nöjd med städningen. Vår 100 % nöjd kund-garanti gäller därmed även för den som flyttar in.

Vi har ingen bindningstid på hemstädning. Du kan när som helst pausa eller avsluta din städning med oss. Avbokning sker senast 48h innan din bokade tid för städning.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill prata med oss personligen? Du når oss måndag-fredag klockan 07.00-17.00 på info@stodona.se eller 010-1780150.

Du kan boka våra tjänster på flera sätt. Som privatperson kan du enkelt se pris och boka online, eller kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. Är du företagare är du välkommen att kontakta oss för en offertförfrågan samt ett företagsbesök.

Det beror helt på vilken tjänst du är intresserad av och hur ofta du vill ha hjälp. Använd vår bokningstjänst eller kontakta oss för att få ett pris anpassat efter dina behov och önskemål.

Vi erbjuder möjligheten till ett första kostnadsfritt besök där vi går igenom er bostad samt era önskemål och behov. Kontakta oss så hittar vi ett datum som passar er.

Avbokning

Vi erbjuder fri avbokning fram till 48 timmar innan bokad tid på både hemstädning och storstädning.

Självklart kan du avboka om du eller någon i din familj blivit sjuk. Kontakta vår kundtjänst på info@stodona.se eller 010- 178 01 50 så ordnar vi det, och bokar in ett nytt tillfälle när ni är friska igen.

Städpersonal

Vår personal utbildas i STODONA Academy tillsammans med städakademin. All befintlig och ny personal går en grundläggande städutbildning med avslutande test för att säkerställa kvalitè. Utöver det erbjuds via STODONA Academy vidareutbildningar inom exempelvis hemstädning, trappstädning, hygien och kvalitetssäkrade städtjänster.

Vi har flera av personalen som pratar och förstår svenska, och de allra flesta pratar och förstår grundläggande engelska. Vi jobbar för att all personal ska kunna kommunicera med våra kunder och använder Google translate i de fall det behövs. Har du några särskilda önskemål kring språk är du välkommen att kontakta oss.

Inför din bokade städning

Nej. Om du inte kommer vara hemma för att både låsa upp och låsa efter oss så kan du lämna din nyckel till oss på vårt kontor i Sundbyberg innan din städning. Vill du lösa det på något annat sätt kan du alltid kontakta oss.

Det beror på vilken av våra tjänster du bokat. Vid flyttstädning och fönsterputs ingår städprodukter och material.

Vid övriga tjänster står du som kund själv för städmaterial och städprodukter. Det gör att du kan använda produkter som passar dig. Vid beskrivningen för varje tjänst samt vid bokning hittar du rekommendationer för vad du bör ha hemma för att resultatet ska bli bra.

Betalning

Betalning sker efter genomförd städning. En faktura skickas till din mejladress veckan efter utförd städning och ska betalas inom 10 dagar. 

För tillfället så erbjuder vi betalning via faktura som skickas till din mejl eller som e-faktura. Vi jobbar för att i framtiden kunna erbjuda fler alternativ för dig som kund.

Fakturan skickas till den mejladress du uppgav vid bokningen veckan efter vi utfört städningen hos dig. Har du återkommande hemstädning så skickas en faktura månaden efter genomförd städning

Självklart kan du få dina fakturor som e-faktura. Du anmäler själv enkelt e-faktura via din internetbank genom att godkänna e-fakturor från STODONA AB.

RUT-avdrag

Du kan självklart använda dig av RUT-avdraget. Du som kund behöver inte göra någonting själv. Ditt pris visas efter RUT-avdrag och vi sköter administrationen hos Skatteverket.

För att få RUT-avdrag behöver du uppfylla vissa krav, och avdraget har ett maxtak per år. På Skatteverket.se kan du läsa mer om RUT-avdrag  vilka villkor som gäller och om du är berättigad till RUT-avdrag.

Självklart kan ni dela upp RUT-avdraget om ni är flera vuxna i hemmet. Kontakta oss så hjälper vi er.

För företagare och bostadsrätsföreningar

Kontakta oss på info@stodona.se och ange företagsnamn, företagsadress, önskad städning samt storlek (kvm) på den yta som behöver städas.