vanliga frågor och svar

Har du något du funderar över? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att ringa eller mejla oss så hjälper vi dig.

Innehållsförteckning

Städning med stodona

Vår 100 % nöjd kund-garanti ger dig som kund en trygghet med din bokade städning. Det innebär att du ska bli nöjd med det som ingår i din städning. Skulle du mot all förmodan inte vara nöjd så kommer vi tillbaka och fixar det du inte är nöjd med, läs mer om hur du reklmerar din städning under punkt 4. Notera att alla städningar innehåller olika moment, säkerställ att det momentet du skickar in för reklamation ingår i den städningen du har bokat. Du kan läsa mer om vad som ingår i respektive städning under HemstädningStorstädning, flyttstädning eller i den specifika offerten du fått från oss.

 Som privatperson kan du enkelt se pris och boka din städning  online. När du gör din bokning online kan du skriva specifik information som är viktig för oss att veta och även fylla i om du vill att vi kontaktar dig innan uppdraget. Är du företagare är du välkommen att kontakta oss för en offertförfrågan samt ett företagsbesök.

Boka din städning eller se ditt pris här.

Självklart ska du som bokat vara nöjd med din flyttstädning. Men det är lika viktigt för oss att  den nya hyresgästen/ägaren är nöjd med städningen. Vår 100 % nöjd kund-garanti gäller därmed även för den som flyttar in. Nästan allt ingår i våra flyttstädningar, men har du extra önskningar såsom att bostaden är möblerad eller att du själv dragit fram spisen/öppnat glasluckan till ugnen så vi kommer åt så ingår detta självklart. Läs mer här.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill prata med oss personligen? Du når oss måndag-fredag klockan 07.00-17.00 på info@stodona.se eller 010-1780150.

Vi har ingen bindningstid på hemstädning. Du kan när som helst pausa eller avsluta din städning med oss. Avbokning sker senast 48h innan din bokade tid för städning.

Det beror helt på vilken tjänst du är intresserad av och hur ofta du vill ha hjälp. Klicka dig in här för att se vilka tjänster vi erbjuder samt pris och lediga tider.

 

Vi erbjuder möjligheten till ett första kostnadsfritt besök där vi går igenom er bostad samt era önskemål och behov. Kontakta oss så hittar vi ett datum som passar er.

Avbokning

Vi erbjuder fri avbokning fram till 48 timmar innan bokad tid på både hemstädning och storstädning. Vid sen avbokning debiteras 30% av arbestkostnaden. För flyttstädning och byggstädningar gäller 5 dagars avbokningsregler.

Städpersonal

Vår personal utbildas i STODONA Academy tillsammans med städakademin. All befintlig och ny personal går en grundläggande städutbildning med avslutande test för att säkerställa kvalitè. Utöver det erbjuds via STODONA Academy vidareutbildningar inom exempelvis hemstädning, trappstädning, hygien och kvalitetssäkrade städtjänster.

Vi har flera av personalen som pratar och förstår svenska, och de allra flesta pratar och förstår grundläggande engelska. Vi jobbar för att all personal ska kunna kommunicera med våra kunder och använder Google translate i de fall det behövs. Har du några särskilda önskemål kring språk är du välkommen att kontakta oss.

Inför och efter din bokade städning

Nej. Om du inte kommer vara hemma för att både låsa upp och låsa efter oss så kan du lämna din nyckel till oss på vårt kontor i Sundbyberg innan din städning. Vill du lösa det på något annat sätt kan du alltid kontakta oss.

Det beror på vilken av våra tjänster du bokat. Vid flyttstädning och fönsterputs ingår städprodukter och material.

Vid övriga tjänster står du som kund själv för städmaterial och städprodukter. Det gör att du kan använda produkter som passar dig. Vid beskrivningen för varje tjänst samt vid bokning hittar du rekommendationer för vad du bör ha hemma för att resultatet ska bli bra.

Om du upptäcker fel eller brister i städningen som Stodona utfört, baserat på om det momentet ingår i den städningen du beställt (dubbelkolla arbetsbeskrivningen vad som ingår i din städning) ska Stodona ges möjlighet till att avhjälpa felet/bristen. Om felet/bristen inte kan avhjälpas eller kvarstår har kunden rätt till prisavdrag. Kunden har dock inte rätt till privavdrag om kunden inte givit Stodona tillfälle att försöka avhjälpa felet.

Önskar du reklamera en tjänst ska Stodona underrättas om detta via e-post med tydliga bilder på bristen/felet samt arbetsadress och en kortare förklaring.

Betalning

Betalning sker efter genomförd städning och fakturan skickas till din email veckan efter din städningen är utförd och betalas med 10 dagars betalningsvillkor. 

För tillfället så erbjuder vi betalning via faktura som skickas till din mejl eller som e-faktura. Vi jobbar för att i framtiden kunna erbjuda fler alternativ för dig som kund.

Fakturan skickas till den mejladress du uppgav vid bokningen veckan efter vi utfört städningen hos dig. Har du återkommande hemstädning så skickas en faktura månaden efter genomförd städning

Självklart kan du få dina fakturor som e-faktura. Du anmäler själv enkelt e-faktura via din internetbank genom att godkänna e-fakturor från STODONA AB.

RUT-avdrag

Du kan självklart använda dig av RUT-avdraget. Du som kund behöver inte göra någonting själv. Ditt pris visas efter RUT-avdrag och vi sköter administrationen hos Skatteverket.

För att få RUT-avdrag behöver du uppfylla vissa krav, och avdraget har ett maxtak per år. På Skatteverket.se kan du läsa mer om RUT-avdrag  vilka villkor som gäller och om du är berättigad till RUT-avdrag.

Självklart kan ni dela upp RUT-avdraget om ni är flera vuxna i hemmet. Kontakta oss så hjälper vi er.

För företagare och bostadsrätsföreningar

Kontakta oss på info@stodona.se och ange företagsnamn, företagsadress, önskad städning samt storlek (kvm) på den yta som behöver städas.